سودآورترین محصولات گلخانه

تجهیزات گلخانه - محصولات گلخانه- آندرسم البرز

راه‌اندازی یک گلخانه کار دشوار و چالش‌برانگیزی است. به همین منظور افرادی که قصد دارند این کار را آغاز کنند، سوالات بسیار زیادی را در ذهن خود دارند. سوالاتی از قبیل چگونگی درآمد این صنعت و یا پرسودترین محصولات گلخانه‌ای. اگر شما هم به تازگی شروع به این کار کرده‌اید، بدون شک ایده‌های جالبی در ذهن خود دارید، اما به نظر شما سودآورترین محصولات گلخانه ای کدام‌اند؟ آیا اطلاعاتی در خصوص این موضوع دارید یا خیر؟ بهترین میوه و سبزیجات برای گلخانه کدام‌ موارد هستند؟

برای کسب درآمد از راه گلخانه، به هیچ عنوان نباید عجله کرد. یعنی اگر بخواهیم ره صد ساله را در یک شب طی کنیم، با نتایج نامطلوبی مواجه خواهیم شد. اما خب افرادی هم هستند که تجربه بالایی در این حوزه دارند، شما باید روز به روز به اطلاعات خود در خصوص سودآورترین محصولات گلخانه اضافه کنید. در این مطلب وبلاگ آندرسم البزر ما قصد داریم در خصوص 10 مورد از بهترین و پرسودترین محصولات گلخانه‌ای، توضیحاتی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

۱. قارچ

قارچ یکی از بهترین و پرسودترین محصولات گلخانه‌ای است. جالب است بدانید که در زمینه پرورش قارج، شما فقط به دو سالن از گلخانه خود نیاز دارید. این دو سالن باید از بهترین سیستم سرمایشی و دیگر تجهیزات که در جهت پرورش قارچ به کار گرفته می‌شوند، برخوردار باشند. تهیه این لوازم هزینه زیادی را برای شما به همراه نخواهد داشت.

افرادی که به تولید قارچ در سطح انبوه علاقه دارند، باید از یک کارخانه‌ای با ظریفت بالاتر از 200 تن کمپوست یا همان بستر رویش قارچ برخوردار باشند. در ضمن برای تاسیس چنین کارخانه‌ای به یک زمین 2 هکتاری نیاز است و در نهایت کارخانه حتما باید یک چاه آب هم داشته باشد.

۲. اسفناج

از سودآورترین محصولات گلخانه می‌توان به اسفناج اشاره کرد. بسیاری از اسفناج‌های خوشمزه در گلخانه‌ها تهیه می‌شوند. بنابرین اگر شما هم تصمیم دارید تازه‌ترین و لذیذترین اسفناج‌ها را برداشت کرده و از راه آن‌ها درآمد بدست بیاورید، باید آن‌ها را در گلخانه‌ پرورش دهید. این مورد یکی از بهترین و سالم‌ترین محصولاتی است که در گلخانه‌ها کشت می‌شود. در صورت کاشت اسفناج شما مصرف مواد معدنی و ویتامین‌های خود را افزایش خواهید داد. نکته جالب در خصوص کاشت اسفناج این است که شما برای رشد آن با هیچ مشکلی رو به رو نمی‌شوید.

۳. زعفران

زعفران هم محصول بسیار پرسودی در میان محصولات گلخانه‌ای است. جالب است بدانید که زعفران در کل سال فقط 6 بار آبیاری می‌شود. شاید فکر کنید که برای کسب درآمد خوب از این راه، به یک زمین چند هکتاری نیاز دارید، اما یک گلخانه هم برای این کار کافیست. این نوید را به شما می‌دهیم، در صورت کاشت زعفران در گلخانه خود، سود بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد.

۴. سبزیجات

یکی دیگر از بهترین و سودآورترین محصولات گلخانه سبزیجات است. این مورد می‌تواند شما را با سود بسیار زیادی همراه کند. به طور تقریبی تمامی سبزی‌های برگ‌دار به یک شکل رشد می‌کنند. شما باید قبل از آغاز کار خود، اطلاعات خوبی را در خصوص سبزی‌های برگ‌دار بدست بیاورید. در ضمن می‌توانید با کشت محصولاتی چون نخود فرنگی، تربچه، چغندر و سایر سبزی‌های کوچک، به سود سرشاری دست پیدا کنید. اگر به صورت اصولی در این زمینه فعالیت داشته باشید، بدون تردید درآمد مناسبی را بدست خواهید آورد. یکی از راه‌های کسب درآمد از این روش، عرضه محصولات به فروشگاه‌های مواد غذایی است.

۵. فلفل

یکی از پرطرفدارترین چاشنی‌ها در تمامی جهان، فلفل است. در واقع بسیاری از مردم جهان به فلفل علاقه دارند و همین موضوع دلیل خوبی برای کاشت فلفل در گلخانه است. شما می‌توانید با تحقیقات در این زمینه، چندین نوع مختلف از فلفل را در گلخانه خود بکارید. فلفل هم بدون شک جزو لیست سودآورترین محصولات گلخانه ای قرار دارد.

۶. گوجه فرنگی

یکی از مواردی که در اکثر گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر سود بالا، نگهداری بسیار ساده‌ای هم دارد، گوجه فرنگی است. شما می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن این محصول را در گلخانه خود کشت کرده و از این راه کسب درآمد کنید.

۷. خیار

با توجه به اینکه خیار هم در سالاد و هم به عنوان میوه استفاده می‌شود، میزان علاقه مردم به آن بسیار بالاست. بنابراین نتیجه می‌گیریم که این مورد هم گزینه مناسبی برای کسب درآمد است. جالب است بدانید که رشد خیار به هیچ عنوان ساده نیست. شما باید پس از برداشت، خیارها را بسته‌بندی کنید. این کار باعث می‌شود که طراوت و تازگی خیار حفظ شود.

۸. کدو و برگ چغندر

این دو مورد هم جزو سودآورترین محصولات گلخانه هستند. کدو و برگ چغندر را می‌توان در گلخانه کاشت و از طریق آن به سود خوبی رسید. زیرا رشد این دو محصول به شکل گسترده است.

۹. توت فرنگی

توت فرنگی جزو بهترین و سودآورترین محصولات گلخانه است. این محصول طرفداران بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید گلخانه خود را با توت فرنگی‌های درشت و لذیذ پر کنید. به علاوه امکان کاشت چندین نوع توت فرنگی در گلخانه وجود دارد. در نظر داشته باشید که برای پرورش توت فرنگی، شما باید یک فضای مناسب با سیستم تهویه عالی تهیه کنید.

۱۰. انگور

مورد آخری که قصد داریم به شما معرفی کنیم، انگور است. شاید بسیاری از افراد ندانند که امکان پرورش انگور هم در گلخانه‌ها وجود دارد. البته برای پرورش و رشد انگور و همچنین جلوگیری از آسیب آفات به انگورها، نیاز به مراقبت ویژه دارد.

سخن پایانی

در این مطلب تصمیم داشتیم شما عزیزان را با سودآورترین محصولات گلخانه آشنا کنیم. معرفی این موارد ممکن است به شما در شغل گلخانه‌داری کمک کند. قطعا اگر محصول مناسبی را برای این کار انتخاب نکنید، سود مناسبی را به دست نخواهید آورد.

فهرست مطالب